Communicatie

Doelgroepen, communicatiemiddelen en boodschap kiezen

Communicatie en het laten zien wat je bent en wat je doet verdient bijzondere aandacht. Naast wat u wilt vertellen (de boodschap) en bereiken (doel) spelen een aantal andere aspecten een even grote rol. Wat weet de ontvanger van uw communicatieve inspanning al? Wat is zijn of haar achtergrond, en hoe wordt u en uw boodschap ontvangen?

Draagvlak creëren, op de kaart zetten en evalueren

Ik ontwikkel communicatiegereedschap en adviseer over communicatietrajecten. Dat begon met de communicatie over architectuur, maar inmiddels werk ik met communicatie als vertrekpunt ook aan culturele en zakelijke projecten, in de educatie en het onderwijs, aan bewonersparticipatie en aan Business Development.

Voorbeelden

Een recent voorbeeld van mijn werk is een promotiefilm voor Nederlandse architecten voor potentiele buitenlandse opdrachtgevers. De film ‘Creating Quality of Life. The Dutch Approach’ duurt 2 minuten en wordt succesvol ingezet door ondernemers, de overheid en het diplomatieke netwerk.

Een ander voorbeeld van projectcommunicatie is de OntwerpBus, waarbij tijdens een bouwproject op locatie met bewoners en gebruikers over de opgave en het ontwerp werd nagedacht. Zie de website van de OntwerpBus (Nederlands, Duits en Engels).

Leave a Reply